miercuri, noiembrie 10, 2010

chawarma

De mult aveam pofta de chawarma si azi am si facut-o, de la cap la coada, asa cum ne sta noua bine (minus ketchup si mustar care, evident, au fost cumparate).
Am preparat lipiile, astfel:
3 1/2 cesti faina (700 gr)
2 lingurite de drojdie uscata
1 lingurita zahar
1 cescuta ulei
1/2 ceasca apa fierbinte (120 ml)
250 ml lapte caldut
sare
Din aceaste cantitati mi-au iesit 7 lipii. Ce nu folosesc pastrez la congelator, in punga de plastic.
1.Se amesteca zaharul cu drojdia si cu apa fierbinte si s elasa 10 minute. Se amesteca faina cu sarea, se adauga solutia rezultata din amestecul anterior plus jumatate din laptele caldut si se framanta bine. Se adauga restul de lapte cate un pic si se framanta aluatul. Cand faina s-a incorporat, se adauga cescuta de ulei si se framanta bine. Se lasa 2-3 ore la dospit (eu am lasat cam jumatate de ora din lipsa de timp :D).
Se fac mingiute din alauat cam cat o mandarina de mari, si se da forma rotunda cu sucitorul, fiecarei mandarine de coca. Se pune la cuptor si se coace pe fiecare parte (avand grija sa nu se arda). Sau, intr-o tigaie, se unge cu putin ulei doar a inceput, apoi se aseaza lipia, intorcand-o cand pe o parte cand pe alta din timp in timp, pana cand se coace. Se procedeaza la fel cu fiecare lipie, far a se mai adauga insa ulei. (eu am copt cu ultima metoda).
2.Am facut maioneza (ou+uleifrecat bine), cand maioneza a fost gata, am adaugat sare, otet si 2 catei de usturoi pisati - si astfel a iesit sosul de la shawarma.
3.Am prajit cartofi.
4. Un piept de pui l-am pus la fiert, cand a fiert bine, am lasat pe foc pana s-a evaporat toata apa, am adaugat intre timp sare, piper, foi de dafin, curcuma, ghimbir. Cand apa s-a evaporat, cu o furculita am rupt bucatele mici de carne.
5. Salata de varza - varza data pe razatoarea mare, sare, piper, ulei masline, otet si marar.
6. Am taiat o rosie in felii subtiri.
7. Am taiat un castravete murat in bucatele mici.
8. Pentru cine doreste se taie o ceapa mica in solzi mici.
9. Ketchup plus mustar

Ingredientele nu sunt obligatorii. Eu spre exemplu nu am pus ceapa si mustar in portia mea.

Am pus pe lipie intai sosul de maioneza, salata de varza, rosiile, castravetii, ceapa (pt. cine doreste), carnea si cartofii. Am asezonat cu ketchup si mustar (pt. cine doreste) si ne-am bucurat in 2 de chawarma facuta in casa.

Pofta mare!


P.S. arata mai bine si e mai gustoasa decat am reusit sa captez imaginea cu webcam-ul :D.

12 comentarii:

roxana spunea...

Desi nu mananc prea des chawarma, cred ca e tare buna si ma bate gandul (rau!) sa fac si eu intr-una din zilele astea. Caci tare mi-ai facut pofta!
Pentru mine, etalonul ramane chawarma pe care o faceau la Dristor, in Bucuresti. Nu stiu daca ai incercat-o cat ai stat acolo, era nemaipomenit de buna! Mereu gaseai coada la ei... :-)

Te pup, ma bucur ca mai gasesti timp sa postezi pe blog! Ce face micutul?

calatorprinlume spunea...

Roxana, iti recomand si eu cu caldura sa o incerci....nici eu nu mananc des shawarma, si DAAAAAA am incercat-o pe cea de Dristor. Iti garantez ca si aceasta iti va satisface dorintele...mai ales ca ai posibilitatea sa umpli cu cate carne, cartofi, salata etc. iti doreste inima :).

Micutul e derbedeu....incepe sa aibe activitate din ce in ce mai multa, insa este ok...mi-e tare drag sa il simt :). Te pup si eu si te astept cu impresii cand ai incercat shawarma :).

Anonim spunea...

Ma gandeam zilele trecute sa fac niste shaorma dar mi-a trecut gandul si acum numai am cand sa fac ca se lasa sec de postul Craciunului. In schimb am facut niste crispy strips de casa pe care cred ca ii voi pune pe Fb. Va pupam pe toti 3 :*:*:*

calatorprinlume spunea...

Magda, astept reteta ta de crispy strips :). Dupa post o poti incerca pe aceasta de chawarma...este foarte gustoasa si nu vei regreta :D.
Pupam si noi!

calatorprinlume spunea...

Buna Vlad,

Imi poti spune ce articol dintre ale mele a fost promovat?

O zi buna va doresc si mult spor in ceea ce faceti!

Anonim spunea...

Ha-ha! Si eu am primit comentariul ala. Mi s-a parut spam si nu l-am luat in seama :D Am vizitat si site-ul si ... e... "ok"... :D

Anonim spunea...

Crispiurile mi-au iesit delicioase desi nu le-am pozat :)
Cum am facut: Am taiat pieptul de pui dezosat si depielitat in fasii subtirele pe care le-am bagat la marinat cu o zi inainte intr-un amestec magic de ceva alcool (eu am pus bere ca de-aia ne place noua), boia dulce, boabe de mustar, cimbru, piper, sos de soia si tot ce mai gasesti prin casa. A doua zi am pregatit o tigaie in care am pus garla de ulei ptr prajit, apoi am dat suvitele marinate prin faina, apoi prin ou si la sfarsit printr-un amestec Crispy de la magazin (in lipsa astuia poti sa pui pesmet si tot felul de fulgi de cereale) si apoi le-am scaldat in ulei pana s-au rumenit. Dupa rumeneala le-am pus la scurs pe un prosop de hartie. Super delicioase cu usturoi!!! Yummmyyyyy! Va pup * 3

calatorprinlume spunea...

Pai astept sa mi se spuna ce articol mi s-a promovat :D. Eu nu am avut curiozitatea, mai ales ca netul imi mrge destuld e incet si nu stau sa ma enervez fara rost :D.

Azi am sa incerc reteta ta. Din lipsa de timp, am sa las la marinat doar cateva ore...si am sa le insotesc cu un piureu si cu salata.

Te pup s ai grija de tine!

Irina spunea...

Am trecut pe aici sa vad daca esti bine... Multa sanatate si sa ai grija de tine!

calatorprinlume spunea...

Of, Irina, iti multumesc din suflet! Acum, cu ajutorul lui Dumnezeu, sunt bine, desi am avut saptamana aceasta ceva probleme, care, multumesc lui Dumnezeu, au trecut.

Te pup din suflet si iti urez sarbatori fericite si binecuvantate!

elena.n spunea...

Un zambet :-)
si toate gandurile bune ....

calatorprinlume spunea...

elena.n, bine ai venit pe aici!
Sarbatori fericite iti urez cu drag!