luni, decembrie 07, 2009

british museum


Acum doua sambete am vizitat British Museum. A fost foarte placut, si obositor in acelasi timp. Nu am avut timp, in 4 ore, sa vedem foarte mult...este atat de vast incat cred ca mi-ar trebui cel putin doua saptamani sa il parcurg, etapa cu etapa, sa ma las patrunsa de exponate, sa le inteleg cat mai bine pe fiecare. A fost o incercare care mi-a ajuns la suflet, cu atat mai mult cu cat este unul dintre locurile pe care din copilarie visam sa le vad in Anglia.
Prea multe cuvinte sunt de prisos, inca mi se invart in cap obiectele analizate sau vazute fugitiv...inca am nevoie de timp, si, poate, de o revedere a pozelor, de o recitire a placutelor de identificare.
Am sa atasez cateva poze cu ceea ce m-a impresionat mai mult si am sa incerc si cate o scurta explicatie, acolo unde este cazul.

Regele Amenemhat III (aprox. 1830 I.Hr. - dinastia a XII-a)

Vestigii din Palatul din Minos
Zeita Sekhmet ("cea puternica") - zeita razboiului, a distrugerii
Exemple de mumii si de sarcofage - Egiptul anitc



Mormant tipic egiptean continand corpul unui om pastrat natural si obiecte mortuare (aprox 3400 I.Hr.) - corpul a fost bine pastrat in mod natural datorita contactului direct cu desertul si aerul uscat al acestuia


Container din aur pentru pastrarea pietrei Goa (piatra folosita in medicina indiana pentru inlaturarea melancoliei, febrei si otravirii) - adus din India in 1775

Niciun comentariu: