miercuri, mai 19, 2010

un bilet dus

Ne grabim mereu...nu avem timp sa sedem si sa simtim, sa intelegem, sa ne placa sau nu...nu avem timpul necesar pentru a lasa impresiile, lucruile, experientele, oamenii sa ne atinga sufletul, cel mult ne adie la surafata pielii...si, din pacate, devenim constienti mult prea tarziu ca pentu calatoria numta viata, avem un sigur bilet: dus!
Mergem in vacante si concedii, de cel mult 10 zile, in hoteluri luxoase de 5 stele, "all-inclusive", si ne intoacem cu un sentiment de deznadejde: cat de bine este la altii, si cat de rau este la noi...Insa, daca am trai si la noi in hoteluri luxoase, daca am trai precum turistii la noi acasa, am vedea ca si la noi se traieste "bine". Si daca am lasa jos de pe noi haina turistului si ne-am amesteca in lumea "cealalta", daca am incerca sa devenim un pic de-ai locurilor, am intelege ca peste tot sunt oameni fericiti si mai putin fericiti, ca peste tot se traieste mai bine sau mai putin bine, am realiza ca nu toate nenorocirile sunt la noi acasa, si ca nici toate lucrurile bune in posesia celorlalti. Daca in loc de hoteluri de 5 stele, pentru care muncim un an intreg, am merge la o pensiune modesta, de bun simt, curata si ordonata, daca ne-am amesteca printre oamenii locului, daca am vedea lucrurile prin prisma locuitorilor, si daca , in loc de a ne chinui un an intreg pentru 10 zile, mai bine am face cate ceva pentru noi mai des, mai putin excentric, si mai putin "fitos", am vedea ca stam la fel de bine la noi acasa, asa cum altii stau la ei acasa, si am avea si concedii frumoase...Am castiga prin faptul ca  traim in lumea reala, si nu in cea de fatada, a turistilor, in cea de profunzime, in care lucrurile reale te ating, si nu doar imaginea stralucitoare, care, de cele mai multe ori, ascunde un interior putred...
Am avut ocazia sa vad oameni din diverse tari: Franta, Italia, Anglia, Spania etc, cazati la hoteluri cu un minimum de confort (pat, dus), pentru ca au venit in concedii sa se plimbe, sa vada, sa guste viata locului, si nu sa cheltuiasca sute de euro pe un hotel in care stau cateva ore cand dorm...Poate ca avem de invatat de la altii, sau poate ca nu...

2 comentarii:

Irina spunea...

Cata dreptate ai...si noi ocolim hotelurile de 5 stele, si noua ne place sa vizitam cu adevarat locurile in care ajungem, sa vorbim cu oamenii din jur, sa descoperim cu adevarat lumea in care traim.

calatorprinlume spunea...

Buna Irina!
Ma gandeam, e adevarat, dupa ce am publicat, ca am sa primesc numai injuraturi in urma acestui articol, cu toate ca eu asa vad lucruile. Cred ca adevarata calatorie in alte tinuturi, mai aproape sau mai depate de propriul nostru loc, este atunci cand vezi cu adevarat, cand gusti savorile, cultura, oamenii loculi in care ajungi.