marți, iunie 29, 2010

cartofi cu carne la cuptor

Desi este extrem de cald afara azi am stat mai mult in bucatarie decat in ultimul timp. Si asta pentu ca nu stiam ce as vrea sa mananc, orice imi trecea prin cap imi provoca greata, asa ca am inceput sa calatoresc printre retetele atragatoare de pe net, de pe blogg-uri, sa vizualizez, sai mi imaginez...sa vad care dintre minunatiile prezentate care de care mai sofisticat imi face cu ochiul, sa vad de unde ma pot inspira, sa vad ce as putea manca astazi. Asa ca dintr-una intr-alta am ajuns si pe blogul amei, la o friptura cu cartofi la cuptor. Asa ca zis si facut asta am sa fac, deoarece intotdeauna mi-au placut cartofii, chiar si atunci cand copil fiind, zbieram din toti plamanii la masa ca mie nu imi place cutare si cutare mancare, fara ca macar sa am bunul simt sa gust macar si apoi sa incep concertul. Asta nu se intampla atunci cand pe masa existau cartofi, sub orice forma: ciorba de cartofi, piure de cartofi, cartofi prajiti, tocanita de cartofi etc.

Ingrediente
4-5 cartofi
1 ardei rosu
1 ardei galben
1 ceapa rosie
6-7 catei de usturoi
marar tocat - eu am avut uscat
2 pulpe de pui
1 cana de iaurt
zeama de la o lamaie
ulei de masline 
4-5 foi de dafin
sare, piper, condimente - eu am pus ras-el-hanot, o mxtura cu diverse condimente, printre care curcuma, ghimbir, chimen, piper, cuisoare, cardamon etc (sunt foarte multe condimente)
Am curatat, spalat si taiat cubulete cartofii; am spalat si taiat marunt fiecare ardei si i-am amestecat cu cartofii. Ceapa am curatat-o, taiat-o marunt si am pus-o peste cartofii amestecati cu ardeii. Am adaugat usturoiul pisat si 1 lingurita marar tocat. Am condimentat cu sare, piper si ras-el-hanot. Am adaugat zeama de la lamaie si putin ulei de masline. Si am lasat sa se amestece aromele.
In alt recipient am pus carnea spalata, am condimentat-o cu sare si piper si am adaugat cana de iaurt. Am lasat toate ingredientele sa se patrunda 1/2h. Am rasturnat carnea peste cartofi (cu tot cu sosul de iaurt), am mai lasat 10 minute, am pus intr-un recipient si am bagat la cuptor, adaugand si foile de dafin(am folosit un recipient pe care l-am acoperit cu folie de aluminiu, la sfarsit, am lasat recipientul neacoperit 10 min). Se lasa pana ce cartofii se patrund bine.
S-a servit cu mare pofta, de catre toti membrii familiei - inclusiv Oscar.

Pofta buna!

Niciun comentariu: