sâmbătă, iulie 24, 2010

vinete umplute

De cateva zile imi tot da tarcoale gandul unor vinete umplute. Azi am profitat de vremea mai buna - adica ceva mai racoare (stiu este impropriu spus racoare la peste 30 de grade, dar pentru noi aici, este mai racoare) -  si am dat fuga fuguta in bucatarie sa-mi indeplinesc visul.
Vinete umplute: Ingrediente
3 vinete maricele
1 ceapa (rosie in cazul meu)
2 morocvi
1 ardei rosu
250 gr carne tocata
2 rosii
marar, patrunjel, oregano si rozmarin
4 catei de usturoi
sare, piper si divesre alte condimente
Se spala vinetele bine, se taie in jumatati si se indeparteaza miezul fiecarei jumatati. Se ia o ceapa e curata, se spala si se taie marunt, se pune intr-o tigaie cu 1-2 linguri de ulei. Se curata morcovii, se spala si se taie marunt si se adauga peste ceapa. Ardeiul se curata si se spala se taie marunt si se adauga la ceapa si morocv. Cand toate sunt patrunse bine, se adauga miezul de vanata (ca sa se faca mai bine eu am adaugat putina apa in acest stadiu). Dupa ce vanata este facuta, eventual se piseaza in tigaie cu o furculita, se adauga carnea. Cand si aceasta e facuta, se adauga 2 rosii taate cubulete si se lasa sa se faca totul bine. Se adauga sare, piper si condimente si se ia de pe foc.
Acum se pun ierburile aromatice - fiecare dupa gust si preferinta, in cazul meu marar, patrunjel, oregano si rozmarin si usturoiul pisat.

Se umple fiecare jumatate de vanata cu compozitia, se pune vinetele in tava in care s-a pus un pic de apa si se dau la cuptor 25-30 de minute.

Pofta mare!

2 comentarii:

Irina spunea...

Imi plac vinetele umplute. Si dovleceii umpluti. Imi place reteta ta!

calatorprinlume spunea...

Irina mersi din suflet. Nu stiu alte retete si a fost o inspiratie de moment si de...frigider :). Insa au fost delicioase, motiv pentru cae le-am mai facut.

O poti incerca si nu cred ac te va dezamagi!