sâmbătă, octombrie 27, 2012

prajiturele de Aaid al-kabir

Ieri a fost Aaid al-kabir, sarbatoarea mare, in traducere. De aceasta sarbatoare, musulmanii sacrifica un miel. Eu am pregatit cateva prajiturele, umplutura fiind din alune, la care am adaugat diverse arome, in functie de model: cafea, fistic, scortisoara si rom, scortisoara si rom si invelitura de fulgi de cocos.

Ingrediente coca(pentru un model, circa 40 de prajiturele):
150 gr faina
40 gr unt
apa de flori de portocale+apa
colorant - in functie de dorinta
Se framanta un aluat elastic, moale.

Ingrediente umplutura(pentru un model, circa 40 de prajiturele):
300 gr alune
1 lingura unt
1 lingura miere
2-3 linguri zahar (sau dupa gust)
Alunele se baga la cuptor putin, apoi se decojesc. Se dau prin robot pana se obtine o faina mai grunjoasa. Se adauga celelalte ingrediente si se amesteca bine.

Decor:
napage sau miere
sclipici alimentar

Trandafir:

Am adaugat in umplutura aroma de cafea si rom - cafea tare cu rom.

Realizare: In coca se adauga colorant rosu si/sau galben (sau fiecare in functie de dorinta). Se taie 4 cercuri de coca. Se aseaza primul cerc, al doilea putin peste, al treilea peste al doilea si ultimul peste al treilea. Se pune umplutura, se ruleaza putin coca peste umplutura pentru a nu iesi afara si apoi se ruleaza floarea. Cand sunt gata toate prajiturele, se baga la cuptor aprox 30 de minute, la 200 de grade (eu am cuptor electic), sau in functie de cuptorul fiecaruia.
Se lasa la racit si apoi se dau cu napage (sau se scalda in miera calda) si se adauga sclipici alimentar.

Jasmine
In umplutura am adaugat scortisoara si rom, si am facut bilute din alune. Fiecare biluta am dat-o prin fulgi de nuca de cocos.
Realizare:
Se taie un patrat de coca. In mijloc se pune o biluta de umplutura, apoi fiecare latura a patratului se taie la jumatate, pana in dreptul bilutei. Se ridica fiecare colt deasupra bilutei de alune. Apoi colturile triunghiului astfel realizat se lipesc impreuna. Se decupeaza floricele din pasta si se lipesc cu albus de ou. Se dau la cuptor. Se lasa la racit. Se dau cu napage si sclipici si se aseaza peste floare bilute de zahar (de cumparat).


Lalele/piramide
Am pus in umplutura aroma de fistic.

Realizare: Am taiat pentru o lalea 4 frunze si am facut o cruce, punad frunzele putin una peste alta. In mijloc am pus o biluta de umplutura. Am ridicat frunzele si le-am indoit putin. Am lipit laturile cu ajutorul unei pense de prajituri. Deasupra am pus nuca. Pe fiecare latura am lipit o floare din coca. Am dat la cuptor. Am lasat la racit. Am dat fiecare lalea cu napage.

Cosulete
Umplutura a fost cu scortisoara si rom.
Realizare: Se decupeaza un patrat din coca. Se pune in mijloc un patrat de umplutura. Se taie coca in dreptul colturilor, pana la umplutura. Se ridica fiecare latura si colturile se ruleaza. Am decupat 2 frunze si un fluture. Am dat la cuptor. Am lasat la racit apoi am dat cu napage si fluturele cu sclipici alimentar. am adaugat cate o biluta de zahar in colturi.
Pofta mare!

***Nu am poze din timpul realizarii... Sper ca descrierile sa fie relavante. Am stat la ele noaptea de dinainte de Aaid si nu am facut si poze.

2 comentarii:

roxana spunea...

Cu sacrificarea mielului am o problema, indiferent de religie... Dar prajituri din astea fermecate, cred ca as manca fara limita. Ti-au iesit extraordinar de faine, Denisa! Migaloase si cochete, arata ca niste mici bijuterii pe farfurie. Felicitari pentru rabdare si maiestrie!

Duminica frumoasa si calde imbratisari, cu drag.

calatorprinlume spunea...

Roxana!

Mersi din suflet pentru aprecieri! Am si eu problema, insa ce sa fac...Sacrificiul exista de mii de ani, asa ca nu il opresc eu...

Prajiturile chiar sunt migaloase, am stat la ele de la 12 ziua pana la 4 noaptea, de asta nu am nici poze din timpul "exercitiului", probabil ca nu as mai fi dormit deloc daca as fi facut si poze...
Sunt tare mandra de ele, si chiar imi place cum le-ai descris: fermecate, migaloase, cochete, chiar sunt mici bijuterii.

Duminica placuta va doresc si astept ceva pe mail!