miercuri, noiembrie 29, 2017

Umanii - Matt Haig

Am prins cartea intre maini, zicandu-mi: uite o carte care ma va face sa rad, ma va binedispune. Si chiar a facut-o. Ba, mai mult, mi-a dat niste lectii de viata pe care, cu toata sinceritatea, cred ca ar trebui sa le scot la imprimanta si sa mi le imprastii pe peretii casei.
Chiar nu ma asteptam sa plang la cartea asta, dar am dat-o in bara si mi-am sters cateva picaturi ratacite, in cea de-a doua parte a povestii.
Dar, despre ce este vorba? Un extraterestru (am citit o carte cu extraterestri!!!) vine pe pamant pentru a impiedica propagarea unei teorii matematice (si asta prin distrugerea oricarei informatii sau a sursei acesteia). Si este atat de hilar modul in care extraterestrul respectiv face cunostinta cu lumea terestra!
Tot distractiv este si felul in care autorul ne ia in ras multe credinte si convingeri.
Cu cat extraterestrul devine mai uman, cu atat tonurile cartii devin mai dramatice.
Ca, spre sfarsit, sa avem cateva povete de urmat: "rusinea e o pereche de catuse. Elibereaza-te singur de ea.", "nu-ti face griji in legatura cu capacitatile tale. Ai capacitatea de a iubi. Asta-i de ajuns.", "fii dragut cu alti oameni. La nivel universal, ei sunt tu insuti", "tehnologia nu va salva umanitatea. Oamenii o vor salva". Si mai sunt cateva la fel de frumoase, dar va las pe voi, cei curiosi, sa descoperiti stilul comic si dramatic al cartii.

Niciun comentariu: