marți, septembrie 07, 2010

amandine

Niciodata nu mi-au placut amandinele...ca erau cu cacao, ca aveau crema prea gretoasa....motive cred ca sunt multe. Cert este ca de vreo 2 saptamani dau tarcoale blogului Laurei si salivez la aceste minunatii. Aa ca aseara, fiind intr-o rezerva de energie cum rar mi s-a intamplat in ultimele cateva luni, m-am apucat si le-am facut.
Amandine
Ingrediente blat:
6 oua (eu am pus 6 albusuri si 5 galbenusuri)
200 gr de zahar
30 ml apa
20 gr cacao (am pus 3 linguri de cacao)
8 linguri faina
30 ml ulei
1 pachetel praf de copt ( in reteta Laurei nu este eu l-am pus de frica )
Se bat albusurile spuma. Galbenusurile se freaca cu uleiul. Cand albusurile stau pe lighean, se adauga apa, zaharul si galbenusurile frecate cu ulei, amestecandu-se incet cu o lingura,d e jos in sus. Cand albusurile sunt incorporate, se amesteca faina cu praful de copt si cu cacao (cernute) si se adauga putin cate putin in compozitia cu oua.
Se pune aluatul in tava tapetata cu hartie de copt (sau cu ulei si faina - eu asa am facut) si se da la cuptor 30-35 de minute, la 170 de grade, ultimele 5 minute ridicandu-se temperatura la 19 de grade (sau in functie de cuptor, pana cand se coace).
Se taie in doua si se lasa la racit.

Ingrediente sirop:
400 ml apa
200 gr zahar
2 plicuri cappuccino (eu am pus 2 linguri)
1 sticluta esenta de rom (eu aici nu gasesc rom, asa ca am pus vanilie)
Toate ingredientele se pun intr-o craticioara, in afara de esenta si se lasa la fiert pana se ingroasa putin (5 minute dupa ce da in fiert). Se opreste focul si se adauga esenta. Se lasa la racit.

Ingrediente crema:
3 galbenusuri
150 gr zahar pudra (eu am pus tos)
250 gr unt la temperatura camerei
3 linguri cacao
Se amesteca untul cu zaharul pana ce acesta din urma se topeste, se adauga, rand pe rand, galbenusurile si cacaoa.

Se asambleaza prajitura: pe un platou sau tava se aseaza prima jumatate de blat, se insiropeaza bine de tot (mie imi place sa fie foarte insiropata), se aseaza crema, si se adauga cealata jumatate de blat, insiropnadu-se la randul ei bine. 
Se tine la rece peste noapte indicat sau minim 2-3 ore.

A doua zi sau dupa cateva ore de stat la rece se face glazura. Eu am facut 2 tipuri.
Glazura 1:
2 linguri de crema de ciocolata si 1 lingura lapte, se pun la fiert. Se unge prajitura cu aceasta glazura si se lasa putin la rece.
Se scoate prajitura si se taie in bucati dupa preferinta. Se aseaza bucatele pe platou si se face a doua glazura astfel:

Glazura 2:
100 gr zahar pudra (merge si tos)
3 linguri cacao
3o gr unt
7- linguri de apa
Se pun toate la fiert si cand glazura are consistenta se opreste focul. Se unge fiecare prajitura in parte cu aceasta glazura si se dau la rece (eu am mancat 4 prajiturici asa pe fuga in timp ce le glazuram, dar am mancat colturi :) ).
*** Retat Laurei are o glazura de la Dr. Oetker.

Si asa arata....

o parte din prajiturele

si o prajiturica sectiune

** Nu prea imi ies mie pozele...insa credeti-ma ca sunt excelente!!!!

Niciun comentariu: