duminică, septembrie 05, 2010

agadir

Din seria pe unde am ma fost si ce am mai vazut, anul acesta am fost la mare la Agadir. Agadirul este unul dintre marile orase ale Marocului si se afla in sud-vestul Marocului, pe coasta Atlanticului. Se afla la picioarele Muntilor Atlas si este "poarta de intrare" in desert. Aici si-au dat intalnire oceanul, muntii si desertul, creand o atmosfera de basm, o clima mereu blanda - chiar si iarna temperatura medie fiind de 20 de grade Celsius.
Pe 20 februarie 1960 Agadirul a fost aproape in intregime sters de pe fata pamantului de catre un masiv cutremur. In 1961 a inceput reconstructia noului Agadir, astfel incat acesta este unul dintre cele mai moderne orase ale Marocului, cu multe cafenele, baruri de noapte, cladiri in stil occidental, pastrand totusi caracteristicile marocane.
Plaja din Agadir are un nisip alb fin, pe care Atlanticul il spala zi de zi si il reinnoieste pentru iubitorii de soare, de plaja, de apa de...viata. Faleza este brodata cu multe flori multicolore, frumos ingrijite de catre edili. La mal apa este destul de mica, pe o portiune destul d eintinsa, astfel incat si copiii precum si cei mai fricosi dintre noi - cum este cazul sora-mii - se pot balaci in voie. Din cand in cand valurile vin si iti reamintesc de frumusetea vietii.
A fost o vacanta de vis. Miam dorit de doi ani d ezile sa ajung la Agadir si am ajuns in sfarsit.
Aproape de plaja exista un parculet de animale si pasari - Les jardins des oiseaux - in care intrarea este libera - sau cel putin cand am fost noi, a fost libera. Am cautat ceva intrarea fiind bine ascunsa de catre o cafenea :D.
Exista un trenulet care da un tur de Agadir si din care poti admira orasul, cladirile, poti inspira atmosfera ce dainuie acolo.
Cam atat cu vorba...Cateva poze va vor arata mai bine, cred, ceea ce am vrut sa zic.

 drumul catre plaja

faleza

plaja

o parte a bordurii de flori ce strajuieste faleza

o alta bucatica din florile care impresoara faleza

...si iar faleza

din nou plaja

piata de fructe si legume

si iar piata (cat de frumoasa era!!!!!!)

prin oras

o moschee

aleea de intrare in parcul pasarilor - intrarea se facea prin spate cand am fost noi si era destul de bine ascunsa de o cafenea. Curmalele impodobind cu greutatea lor dulce curmalii

aceeasi alee

gazele (am uitat denumirea lor insa sunt rude apropiate :D)

paun

Ar mai fi multe insa deocamdata atat...poate data viitoare, alte poze...
O cautare pe google despre Agadir va va oferi mult mai mult decat umila ma incercare.

4 comentarii:

Irina spunea...

Imi plac mult mesajele despre locuri pe care nu le-am mai vazut! Mai astept si altele!
Multa sanatate!

calatorprinlume spunea...

Of Irina...si mie imi plac tare mult. Imi plac impresiile celor care merg si vad...
Astept si eu cu nerabdare sa mai ajung prin locuri nemaivazute d emine pana acum...insa cine stie cand? Cred ca acum de curand nu am sa pot merge :).

Multumesc mult si tie si familiei la fel!

roxana spunea...

Foarte frumos Agadir-ul, imi plac mult si fotografiile! Piata pare impresionant de bine aprovizionata!Inteleg acum de unde atata bucurie si entuziasm... :-)
Si mie mi-ar placea sa mai citesc pe viitor asemenea povesti la tine, avand in vedere ca esti intr-o tara atat de diferita de ceea ce-am putut vedea eu pana acum.

ps Am inteles bine ca incepe sa se miste, deja, micutul(a)? ;-)

calatorprinlume spunea...

Waw, Roxana, as fi in stare sa imi fac casa in piata aia. Foarte bine...cred ca nu lipsea nimic de acolo. Culoare, mirosuri...m-as muta acolo numai pentru ea :)))).

Ai inteles perfect...desi sunt asa ca niste tresariri de muschi deocamdata miscarile :).

Te pup si te mai astept, cu impresii placute (sper cel putin)!