duminică, februarie 28, 2010

...

Zilele astea nu prea am avut chef de nimic din cauza unei dureri in gat care ma bantuie de cateva zile deja si care, nu vrea, sub nico forma sa plece de la mine. Ba se incapataneaza sa imi infunde si urechile. Am incercat sa o dreg cu mult...insa nu se lasa alungata - si stiu prea bine ca atunci cand "ma ia gatul" am de suferit destul. Ziua este mai acceptabl, ma mai invart, mai dreg una alta...insa seara si in special noaptea...chiar ma trezeste din somn, NESUFERITA. Am stat in fata caculatorului si am vazut filme: mai vechi si mai noi, mai hazlii sau mai triste...am "mancat filme pe paine" si rar mi se intampla asa ceva...De unde rar? O data la an, poate...
Am mai fugit si prin bucatarie, mai rar, si am copt:

Briose cu portocale
Ingrediente:
3 oua+1 galbenus de ou
1 bol de unt topit
1 bol de lapte
1 bol de suc de portocale (mie mi-au intrat 2 portocale mari)
1 pahar de zahar (cine vrea mai dulce, poate adauga 1 pahar si jumatate, sau poate presara zahar pe deasupra brioselor)
1 lingurita ras de bicarbonat
esenta de vanilie
un varf de lingurita de drojdie (uscata)
un praf de sare
8 boluri de faina
Preparare:
Se amesteca intr-un vas mai mare ouale intregi (fara galbenusul separat, pe care il vom utiliza mai tarziu), zaharul, untul topit, laptele, sucul de portocala, sarea, cateva picaturi de esenta de vanilie si drojdia (desfacuta in putina apa calda). Bicarbonatul se amesteca cu faina si se adauga compozitie, pana se obtine o pasta moale. Se fac bile de marimea formelor de briose pe care le aveti. Formele se ung cu ulei si cu faina inainte de a sse adauga coca. Se lasa a odihnit 2 ore. Se unge suprafata brioselor cu galbenusul de ou batut. Se lasa la copt, in fucntie de cuptor: la mine a durat 1 h la 180 de grade.
Pofta mare!

Niciun comentariu: